Thursday, January 27, 2011

ANAK2

Bila difikir2 kan, memang mencabar betul menjaga anak PERMATA yang berusia 2 tahun ni. Kalau buat aktiviti, ada jer yang nak ikut kepala sendiri. Yelah...kategori baby lagi. Tapi perlu diingat, MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYA. Siapa yang nak buat kerje2 melentur tu. Klu di rumah sudah tentu ler ibubapa. Tetapi,klu di Taska, Cikgu dan Cikgi ler yang bertungkus-lumus...hehehe.


Ini kisahnya...sepatutnya time tidur anak2 ni diantara pukul12-3 petang. Belum sampai pukul 2, dah ada yang bangun. Kalau bangun tak meragam tak apa, ni yang menangis satu hal, yang main lompat2 katil pun ada....adoiyai. Nak buat mcm mana, saya ler yang kene sediakan aktiviti lain yang diaorg boleh buat sementara nak tunggu kawan2 lain bangun pukul 3 tuuu....main game ker...main basikal kat belakang ker...buat jer apa2,janji beraktiviti...janji ada benda yang di buat oleh kanak2 ni.


Kene sahut cabaran untuk tahun ni mendidik kanak-kanak 2 tahun ni. Buktikan yang Cikgu boleh buat macam2 untuk diaorg belajar. Nanti nak masukkan gambar. Boleh cuci2 mata....hehe
BYE...
Cikgu Fie

2 comments:

  1. huhu..mmg tak mudahkan nak handle budak kecik ni..tak brapa faham lagi..keep it up! cikgu Fie boleh!!

    ReplyDelete
  2. hehe...tima kasih mama yati....selagi bernama CIKGIU....teruskan perjuangan...

    ReplyDelete